Ragadozó emlősök felmérése

Tevékenységnapló, eredmények

Az egyes programokról készült összes kép egyben megtekinthető

itt, a képgalériában!

A felmérés eredményeinek ismertetése

Nemzeti Tehetség Program

Nemzeti Tehetség Program

Konferencia

2016. június 10.

Nemzeti Tehetség Program

Nemzeti Tehetség Program Nemzeti Tehetség Program
  Nemzeti Tehetség Program  

Megtalált kotorékok ellenőrzése

2016. április 25-től folyamatosan

Nemzeti Tehetség Program

Nemzeti Tehetség Program

Nemzeti Tehetség Program

Vadkamerák kihelyezésének gyakorlása, kamerák kihelyezése

2016. április 18-tól folyamatosan

Nemzeti Tehetség Program

  Nemzeti Tehetség Program
  Nemzeti Tehetség Program Nemzeti Tehetség Program Nemzeti Tehetség Program
Nemzeti Tehetség Program

Három napos szaktábor (2016. 03.24 - 26.)

Helyszín

SEFAG Lábodi Vadászerdészet, Sziágyi Erdei Iskola

Nemzeti Tehetség Program 

Program

2016. március 24 - 25.

 2 csoportban, naponként váltva
9 diákkal kotorékfelmérés – Milávecz Sándor, Horváth Zoltán és Selyem József vezetésével

Nemzeti Tehetség Program

Nemzeti Tehetség Program Nemzeti Tehetség Program
 Nemzeti Tehetség Program Nemzeti Tehetség Program Nemzeti Tehetség Program
9 diáknak szabadidős program: biciklitúra – Studinka-ház, Vidrapark – Jákliné Mihály Betta, Orsós Sándor vezetésével
este - vadles, sakál akusztikus állományfelmérés

Nemzeti Tehetség Program

Nemzeti Tehetség Program Nemzeti Tehetség Program
 Nemzeti Tehetség Program Nemzeti Tehetség Program Nemzeti Tehetség Program

2016. március 26.

 Előadások és fórum az Erdei iskolában

 Meghívott előadók:  Ács Kornél,  Dr. Lanszky József

Nemzeti Tehetség Program

Nemzeti Tehetség Program Nemzeti Tehetség Program
  Nemzeti Tehetség Program

Kotorékok felmérése a teljes területen

A teljes terület bejárása során olyan távolságra megyünk egymástól, hogy lehetőség szerint minden kotorékot megtaláljunk. Ez kb. 10-20 m-es távolságot jelent a terep beláthatóságától függően. A felmérés során meg kell küzdenünk a sok helyütt derékig, vagy akár nyakig érő szederrel. Idén, az erdeifenyvesekben különösen nehézzé teszi a felmérést a nagy mértékű hótörés. A január elején hullott ónos eső, majd a rá hulló hó súlyát már nem bírták a fák: ágak, teljes koronák törtek le, fák törtek derékba, nagyon megnehezítve az erdeifenyvesek bejárását.

Kíváncsian várjuk azt, hogy összevethessük a mintaterületes és a teljes felmérés eredményét egymással. Vajon hány százalékát találtuk meg a mintaterületes felmérés során a kotorékoknak?

Felmérés vezetői: Horváth Zoltán, Selyem József

Felmérésben részt vesznek a pályázatban szereplő diákok valamint azok a diákok, akik szabadidejükben szívesen csatlakoznak a felméréshez. Ezúton is köszönjük segítségüket!

2016. március 2-től folyamatosan

Nemzeti Tehetség Program

Nemzeti Tehetség Program Nemzeti Tehetség Program
  Nemzeti Tehetség Program Nemzeti Tehetség Program Nemzeti Tehetség Program
Nemzeti Tehetség Program Nemzeti Tehetség Program

Nemzeti Tehetség Program

Nemzeti Tehetség Program Nemzeti Tehetség Program
 Nemzeti Tehetség Program Nemzeti Tehetség Program Nemzeti Tehetség Program

Adatbevitel, adatok kiértékelése

A válaszoló sakálok irányának, becsült távolságának megjelenítése térképen

2016. február 23.

Nemzeti Tehetség Program

Nemzeti Tehetség Program Nemzeti Tehetség Program

2016. január 26.

Nemzeti Tehetség Program

Nemzeti Tehetség Program  

Aranysakál akusztikus állományfelmérése

2016. február 4.

A vizsgált terület 4 pontján sakálhangokat (magányos sakál, sakálvokál, hosszú üvöltés) játszunk le megafonról. Rögzítjük a válaszok irányát, és megbecsüljük a válaszoló sakálok távolságát és számát.
Horváth Zoltán, Selyem József

Nemzeti Tehetség Program

Nemzeti Tehetség Program Nemzeti Tehetség Program
  Nemzeti Tehetség Program  

2016. január 20.

Nemzeti Tehetség Program

Nemzeti Tehetség Program Nemzeti Tehetség Program
  Nemzeti Tehetség Program  

1 napos üzemlátogatás

2015. december 10.

Kaposvári Egyetem Vadbiológiai és Etológiai Tanszék, Ragadozóökológiai Kutatócsoport
Ragadozó emlősök táplálkozásvizsgálata, a kutatás módszertana
Dr. Lanszki József, egyetemi tanár

Nemzeti Tehetség Program

Nemzeti Tehetség Program Nemzeti Tehetség Program

Mintaterületes kotorékfelmérés sávok mentén

 Egy sávon 3 tanuló és 1 vezető megy végig. GPS-el rögzítjük megtalált kotorék helyét, és leírjuk a jellemzőit.GPS-el rögzítjük a ragadozó emlősök jelenlétére utaló egyéb jeleket is.
Sávok középvonalának távolsága: 200 m, sávszélesség: 40 m, sávok száma: 15.
Horváth Zoltán, Selyem József

2016. február 26-27.

Nemzeti Tehetség Program

Nemzeti Tehetség Program Nemzeti Tehetség Program

2015. december 15,

Nemzeti Tehetség Program

Nemzeti Tehetség Program Nemzeti Tehetség Program
A 10. sáv kezdőpontja  Átkelés egy égerlápon

2015. december 14,

Nemzeti Tehetség Program

Nemzeti Tehetség Program
A 2. sáv kezdőpontja  

2015. december 11,

Nemzeti Tehetség Program

Nemzeti Tehetség Program
A 3. sáv kezdőpontja

 

2015. december 5,

Nemzeti Tehetség Program

Nemzeti Tehetség Program Nemzeti Tehetség Program
A csapat az 1. borzvárnál.  
  Nemzeti Tehetség Program Nemzeti Tehetség Program Nemzeti Tehetség Program
  A 11-es sáv kezdőpontja
Nemzeti Tehetség Program Nemzeti Tehetség Program

GPS-kezelés - Középrigóc, Vadbiológia tanterem

2015. október 19.  Vincze Lajos, Selyem József

Nemzeti Tehetség Program

Nemzeti Tehetség Program Nemzeti Tehetség Program
  Nemzeti Tehetség Program
 
Nemzeti Tehetség Program

Bevezető előadás - Középrigóc, Vadbiológia tanterem

2015. október 15.

Nemzeti Tehetség Program

Nemzeti Tehetség Program
Horváth Zoltán
A ragadozó emlősök és
etológiájuk

Selyem József
A felmérés programja